flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Правила поведінки та етика спілкування з людьми з інвалідністю

08 лютого 2016, 10:53

 Для дотримання етики спілкування з людьми з інвалідністю необхідно:

а) дотримуватись таких правил поведінки з людиною у візку:

-      не можна самовільно без дозволу котити візок;

-   при спілкуванні обличчя співрозмовників мають бути на одному рівні (треба присісти або сісти поруч на стільці);

-     при спілкуванні з людиною в кріслі-візку, яка є разом із супроводжуючою її особою, потрібно в першу чергу звертатися і розмовляти з нею, а не із супроводжуючою особою;

-     часто люди у візку бояться звертатися про допомогу. Треба зробити крок назустріч і спитатися - чим можна допомогти. Допомога має бути ненав'язливою і не надмірною;

б) дотримуватись таких  правил поведінки з людиною з вадами слуху і мови:

-  при розмові з нечуючими необхідно дивитися безпосередньо на співрозмовника, повільно і чітко промовляти слова із виразною мімікою. Важливо, щоб джерело світла не було за вашою спиною, бо в такому випадку ваше обличчя буде затінене;

-    необхідно мати можливість спілкуватися за допомогою переписки: мати листки паперу, блокнот, ручку/олівець тощо. Звичайно, треба писати читабельним почерком, не формулювати довгих фраз;

-   не затемнювати обличчя, особливо уста, і не закривати його руками, волоссям тощо;

-     щоб привернути увагу людини, яка не чує, необхідно торкнутися її злегка за плече або помахати до неї рукою. Починати розмову після того, коли вас помітили. Кричати не варто;

-     якщо нечуюча людина користується послугою сурдоперекладача, то при спілкуванні необхідно дивитися на того, хто звернувся за послугою. Тобто, на нечуючу людину, а не на перекладача;

в) дотримуватись таких правил поведінки з людиною з вадами зору:

-   спілкуючись із незрячою людиною, необхідно представитися хто ви, які маєте повноваження, після чого запитати - чим допомогти;

-    при супроводі у приміщенні необхідно попереджувати про перешкоди, які є на шляху, наприклад: «зараз будуть сходи, двері з порогом тощо». При можливості озвучувати інформацію про оточення;

-  якщо незрячу людину припровадили до кабінету службової особи, необхідно інформувати, куди її привели, назвати цю людину і інших присутніх;

-      якщо збираєтеся читати, попередьте про це;

-   не можна замінювати читання будь-якого документу його переказом, особливо, якщо при цьому треба поставити підпис;

-   не можна тягнути незрячу людину за собою. Треба попередити про необхідність руху та чітко пояснити - куди потрібно прямувати.

 Відповідальні особи: Проценко Людмила Йосипівна- головний спеціаліст зі ЗМІ

                                      (роб. 42-24-94; моб. 067-898-38-88)

 

                                      Євораускас Александрас Йоно  - старший судовий розпорядник

                                      ( роб. 42-25-10; моб. 098-974-85-18)