flag Судова влада України

Єдиний Контакт-центр судової влади України 0-800-501-492

Система окружних та апеляційних адміністративних судів в Україні створена відповідно до Указу Президента України "Про утворення місцевих та апеляційних адміністративних судів, затвердження їх мережі та кількісного складу суддів" від 16 листопада 2004 року №1417/2004, у тому числі утворено і Житомирський окружний адміністративний суд.
Указом Президента України № 1113/2006 від 20 грудня 2006 року на посаду голови Житомирського окружного адміністративного суду призначено Літвина Олексія Терентійовича, заступником голови суду -  Ракаловича Віктора Миколайовича.
29 грудня 2006 року Житомирський окружний адміністративний суд зареєстровано як юридичну особу, а вже з 12 червня 2007 року почав здійснювати правосуддя. Суд був четвертим із 27 окружних адміністративних судів України, які почали здійснювати розгляд адміністративних справ. За п’ять місяців приміщення, якому понад 100 років, було переобладнано для потреб суду, створено належні умови для організаціонного забезпечення судового процесу.
На початку діяльності штатна чисельність всіх працівників суду складала 34 одиниці, у тому числі - 7 суддів. За перших півроку діяльності до суду надійшло більше 30 тис. адміністративних позовів. За цей період судом було розглянуто 5807 справ. Проте, незважаючи на велике навантаження, неукомплектованість апарату, відсутність належних умов для здійснення правосуддя, робота суду була організована оптимально, колектив гідно виконував усі покладені на нього завдання.
У 2008 році відповідно до Указу Президента України від 16 травня 2007 року № 417/2007 "Про кількісний склад суддів адміністративних судів" штатна чисельність суддів Житомирського окружного адміністративного суду складає 20 штатних одиниць. Відповідно зростає і чисельність працівників апарату суду. В даний час апарат суду нараховує 72 працівники, які мають достатній рівень професійних знань і повсякденною роботою здійснюють організаційне забезпечення роботи суду, суддів та судового процесу.  Для забезпечення ефективної роботи суду утворено відділи та служби:
- відділ документального забезпечення,
- відділ аналітично-статистичної роботи,
- відділ фінансово-економічної діяльності та господарського забезпечення,
- службу судових розпорядників.
У зв’язку із збільшенням чисельності суддів та працівників апарату суду в кінці 2008 року рішенням Житомирської обласної ради було виділено ще одне приміщення. Власними силами один поверх даного приміщення протягом стислих строків було переобладнано для потреб суду і створено умови для здійснення правосуддя.
Суд розміщується у двох приміщеннях, розташованих по вулиці Мала Бердичівська, в будинках №№ 23 та 17.
З січня 2008 року в суді запроваджено автоматизований документообіг,  за допомогою якого здійснюється автоматичний розподіл справ між суддями, налагоджено обмін судовими документами з судам апеляційної та касаційної інстанцій, а також автоматизовано відправку електронних копій судових рішень до Єдиного державного реєстру судових рішень. Проведено роботи по налагодженню єдиної  комп'ютерної мережі між двома приміщеннями, підключенню користувачів до мережі  Інтернет, Єдиного державного реєстру фізичних та юридичних осіб.