Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
На виконання рішення Ради суддів України № 35 від 12 травня 2016 року та з метою підвищення ефективності роботи апарату Житомирського окружного адміністративного суду проведено опитування відвідувачів у формі анкетування щодо якості функціонування суду, яке тривало з 13.06.2016 по 24.06.2016 року.
Загалом опитано 71 респондент. В цілому учасники судових проваджень досить високо оцінили якість роботи суду: 22,5% опитуваних оцінили на 4 бали, 76,1% на 5 балів, та 1,4% утримались від дачі оцінки. Середня оцінка задоволеності роботою суду за 5 бальною системою в картках громадського звітування становить 4,7.
Переважна більшість опитуваних (88% тих, хто відповів на це питання) вважають, що наявні матеріально-технічні ресурси забезпечують потреби працівників суду для ефективного виконання своїх обов’язків.
70% респондентів оцінюють свої враження від суду як такі, що «відповідають очікуванням». «Кращі, ніж очікував» враження від візиту до суду у 30% опитаних, «гірші, ніж очікував» - 0.
Відвідувачі також мали змогу оцінити якість роботи суду за такими аспектами: доступність суду, зручність та комфортність перебування у суді, повнота, ясність та доступність інформації для відвідувачів суду, сприйняття роботи працівників апарату суду, дотримання строків судового розгляду, сприйняття роботи судді. А також відвідувачі мали можливість висловити свої побажання щодо покращення роботи Житомирського окружного адміністративного суду.
Серед рекомендацій, які надали респонденти для суду: об’єднання двох приміщень суду в одне, оскільки виникають деякі незручності, коли реєстрація документів проходить в одному приміщенні, а слухання справ, - в іншому; скоротити терміни розгляду справ. Для покращення роботи суду деякі висловили свої побажання мати вільний доступ до Інтернету в приміщенні суду, встановлення більшої кількості меблів для очікування та оформлення документів. Для більш комфортного очікування судового засідання відвідувачів з іншої місцевості були висловлені побажання щодо встановлення буфету, кулерів для води та кавових автоматів. Ще один з респондентів висловив своє побажання щодо озеленення приміщення суду. Один з відвідувачів відзначив: «Головне, щоб робота не погіршувалась, куди вже краще?». Також під час опитування респонденти висловлювали окремі подяки працівникам суду за їх бездоганну роботу та організацію діяльності.
На основі отриманих даних опитування методом КГЗ відвідувачів Житомирського окружного адміністративного суду можна зробити такі висновки:
Користувачі послуг досить високо оцінюють якість роботи суду. Загалом, враження від відвідування суду відповідають очікуванням. Порівняно із попередніми роками, на думку респондентів, якість роботи суду покращилася.
Достатньо високими є показники виміру доступності ЖОАС. Так, зокрема, приміщення суду легко знайти та доїхати до нього громадським транспортом. Відвідувачі не зазнають перешкод у доступі до приміщення через обмеження охорони. Більшості респондентів завжди вдавалося додзвонитися до суду та отримати потрібну інформацію телефоном. Графік роботи канцелярії теж є доволі зручним та дозволяє клієнтам суду вчасно та безперешкодно вирішувати справи у суді. Респонденти зазначили, що можуть собі дозволити витрати на послуги адвоката (юрист-консульта) у разі необхідності. Загалом, перебування на території суду для відвідувачів є комфортним.
Параметр «повнота та ясність інформації» також цілком відповідають потребам клієнтів. Так, зразки документів (заяв, клопотань тощо) влаштовує переважну більшість відвідувачів; на сторінці суду в мережі Інтернеті респонденти знаходять для себе потрібну інформацію.
Якість роботи працівників апарату суду, на думку респондентів, є досить високою. Повідомлення та повістки про розгляд справи приходять вчасно.
Разом з тим, згідно узагальнених даних та побажань відвідувачів варто:
- спрямувати зусилля на інформаційно-роз’яснювальну роботу щодо переваг, які надає клієнтам суду автоматизована система ведення діловодства, оскільки її запровадження майже не відчутне для отримувачів послуг цього суду;
- забезпечити доступ до приміщення суду для користування послугами суду людей з обмеженими фізичними можливостям;
- збільшити кількість (обладнати) паркувальних місць для автомобілів біля приміщення суду;
- збільшити кількість місць для очікування, оформлення документів, підготовки до засідань;
- забезпечити дотримання термінів судового розгляду та вчасне проведення засідань по справі;
- враховувати побажання клієнтів при призначенні дня та часу судового засідання, або роз’яснювати їм, чому це не можливо зробити;
- забезпечити вільний доступ до Інтернету в приміщенні суду та встановлення кулерів для води;
- вжити заходів щодо об’єднань двох приміщень суду та розташування його за однією адресою.
Отже, проведене анкетування свідчить про те, що організація роботи апарату суду здійснюється в цілому на достатньому рівні. Отримані показники є стимулом для подальшого удосконалення діяльності суду, оскільки необхідно завжди прагнути здобувати кращих результатів у роботі, а не залишатися на досягнутому рівні. Врахування рекомендацій відвідувачів в подальшій роботі суду, на нашу думку, стане підґрунтям зростання довіри громадськості до правосуддя.