flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

В ЖОАС проведено семінарське заняття по вивченню окремих положень Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» у зв’язку з прийняттям Закону України «Про Вищий антикорупційний суд»

06 серпня 2018, 09:37

    Заступник керівника апарату Валерія Вишка  у стінах ЖОАС  провела семінарське заняття серед працівників  суду по вивченню окремих полоджень ЗУ "Про внесення до Закону України "Про судоустрій  та статус суддів у звязку з прийняттям Закону України «Про Вищий антикорупційний суд».

   Доповідач звернула увагу  працівників  суду на зміни, які внесені до Закону України «Про судоустрій і статус суддів»   у зв’язку з  прийняттям Закону України «Про Вищий антикорупційний суд».  Зауважила, що зміни, які набрали чинності 05 серпня 2018 року, зокрема, стосуються  затвердження складу вищого спеціалізованого суду (ст.31), щодо участі у доборі на посаду судді (ст. 71), проведення спеціальної перевірки щодо кандидата на посаду судді (ст. 74). Також внесено зміни до ст. 81 Закону  щодо  порядку призначення на посаду судді апеляційного суду, вищого спеціалізованого суду або Верховного Суду за спеціальною процедурою, тощо.

     Зокрема, у змінах, що стосуються Верховного Суду, розширено перелік повноважень ВС (ст.36 та ст.156). В Законі йдеться про зміни, які стосуються спеціалізованих судів, що передбачають у складі вищого спеціалізованого суду утворення судових палат для розгляду окремих категорій справ як у першій, так і у апеляційній інстанціях з визначенням повноважень секретаря судової палати та її голови (ст.31). Також в апараті такого суду передбачено утворення самостійного структурного підрозділу організаційного забезпечення роботи апеляційної палати.

       Якщо говорити про зміни стосовно Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, то змінами до Закону розширено положення ст.74 щодо проведення перевірки щодо кандидата на посаду судді. Також примітно, що в цій статті відсутнє положення, відповідно до якого кандидати на посаду судді мали право знайомитись з інформацією отриманою ВККС стосовно них, надавати відповідні пояснення, спростовувати та заперечувати таку інформацію тощо.

     Щодо основної діяльності Вищої ради правосуддя внесено зміни до ст.109, в якій йдеться про те, що відтепер дисциплінарне стягнення у вигляді переведення судді до суду нижчого рівня не застосовуватиметься до судді вищого спеціалізованого суду.

       У Законі України «Про внесення змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» зазначено, що голова Державної судової адміністрації України призначатиме за погодженням Голови ВС першого заступника керівника апарату ВС та звільнятиме його з посади тощо. Також відповідно до вказаних змін ДСА України не пізніше 1 січня 2019 року повинно забезпечити виконання в повному обсязі Службою судової охорони повноважень, передбачених Законом. В свою чергу, Служба судової охорони підзвітна ВРП та підконтрольна ДСА, фінансування якої здійснюватиметься за рахунок  державного бюджету  і голова якої призначатиметься за результатами конкурсу і звільнятиметься з посади ВРП тощо.

       Також  доповідач зауважила, що  ст. 137 Закону доповнено ч. 2  такого змісту: «До стажу роботи на посаді судді також зараховується стаж (досвід) роботи (професійної діяльності), вимога щодо якого визначена законом та надає право для призначення на посаду судді».

        Ключові зміни до організаційних заходів діяльності суддів та судів, у тому числі новоутворених передбачають, що в місячний строк з дня припинення здійснення правосуддя, суд, що ліквідується, повинен передати до новоутвореного суду матеріали та документи, пов’язані зі здійсненням таким судом повноважень, а судові справи та матеріали проваджень, що перебувають у володінні суду, що ліквідується, передаються негайно, до дня початку роботи новоутвореного суду (ст.147).

   У судах, місцезнаходженням яких буде декілька населених пунктів, при розподілі справ враховуватиметься розташування робочих місць суддів у відповідних населених пунктах і критерії, встановлені законом для визначення юрисдикції суду (ст.15).

      У випадку, якщо суд розміщуватиметься у кількох населених пунктах, то при обрахунку базового розміру посадового окладу судді за стосуватиметься регіональний коефіцієнт за місцезнаходженням органу, який провів державну реєстрацію такого суду (ст. 135).

    Після призначення на посаду суддя, який потребує поліпшення житлових умов, забезпечується службовим житлом за місцем знаходження суду. Житло йому забезпечують органи місцевого самоврядування у порядку, визначеному Кабінетом Міністра України, якщо інший порядок забезпечення службовим житлом не передбачено Законом (ст. 138 ).

    Крім того, доповідач вказала, що вагомим елементом у підтриманні громадського порядку в суді, припиненні проявів неповаги до суду, а також охороні приміщень суду, органів та установ системи правосуддя, виконанні функцій щодо державного забезпечення особистої безпеки суддів та членів їхніх сімей, працівників суду, забезпеченні у суді безпеки учасників судового процесу, які забезпечується Службою судової охорони, є  внесення  змін  до  Закону в частині забезпечення охорони та підтримання громадського порядку в судах та доповненням Закону ст.ст.161-162.

 за інформацією прес-служби суду