Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
1 грудня 2018 року, в газеті "Голос України" опубліковано оголошення про створення та забезпечення функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи (надалі – ЄСІТС). Дослідна експлуатація системи розпочинається з 1 березня 2019 року у складі вісьмох підсистем (модулів).
- Єдиний контакт-центр судової влади України;
- Єдина підсистема управління фінансово-господарськими процесами;
- Офіційна електронна адреса (Електронний кабінет);
- Офіційний веб-портал «Судова влада України»;
- Єдиний державний реєстр судових рішень;
- Підсистема «Електронний суд»;
- Модуль «Автоматизований розподіл»;
- Модуль «Судова статистика».
З 1 січня 2019 року підсистема ЄСІТС функціонує в тестовому режимі.
Наступним кроком Державної судової адміністрації України у процесі створення та забезпечення роботи ЄСІТС стане внесення на затвердження Вищій раді правосуддя Положення про ЄСІТС з урахуванням консультацій з Радою суддів України.
Отже, що потрібно, зокрема, знати учасникам судового процесу.
Відповідно до Розділу ХІ Положення про автоматизовану систему документообігу суду, затвердженого рішенням Ради суддів України від 26 листопада 2010 року № 30 в редакції рішення від 02 березня 2018 № 17 (зі змінами, внесеними рішенням від 12 квітня 2018 року № 16) засобами підсистеми електронного суду забезпечується обмін електронними документами між судом, органами системи правосуддя, фізичними особами та учасниками судового процесу.
Основним нововведенням системи є перехід до ведення судових справ в електронній формі, що повинно суттєво прискорити процес правосуддя. В умовах повноцінного функціонування системи суди різних інстанцій більше не будуть пересилати між собою матеріали справ поштою.
Електронний суд - модуль, що дозволить учасникам судового процесу надсилати копії електронних документів іншим учасникам судового процесу, сплатити судовий збір та інші платежі у режимі онлайн, подавати позовні заяви та інші передбачені законом процесуальні документи, що подаються до суду, електронні запити, скарги, пропозиції та інші непроцесуальні звернення, а також отримувати судові рішення, відповіді на запити та інші електронні документи.
Разом з тим, учасники судового процесу за допомогою зареєстрованого електронного кабінету зможуть:
- подавати в електронній формі позовні заяви та інші передбачені законом процесуальні документи, що подаються до суду і можуть бути предметом судового розгляду;
- отримувати судові рішення та інші електронні документи;
- надсилати копії електронних документів іншим учасникам судової справи (крім випадків, коли інший учасник не має зареєстрованого електронного кабінету);
- сплачувати судовий збір та інші платежі у режимі он-лайн під час формування відповідного документу;
- уповноважити на подання документів від свого імені або від імені довірителя по судовій справі, судовому провадженню або зверненню представника (іншу фізичну особу, що має зареєстрований електронний кабінет) або надати іншій фізичній особі доступ до документів по судовій справі, судовому провадженню або зверненню.
За допомогою зареєстрованого електронного кабінету особи формують проекти (шляхом заповнення відповідних форм, редагують, долучають), підписують та подають до електронні запити, скарги, пропозиції та інші процесуальні звернення, а також отримують відповідні на них.
інформує прес-служба суду